Przejdź do głównej zawartości

GUCCI


Hej wszystkim, dzisiaj przygotowałam post o popularnej marce, która podbija serca wszystkich ludzi. Dużo osób nosi koszulki, buty, czy dodatki od nich, używa perfum.
 A kto zna m.in historię modowej dynastii?



*

Założycielem tzw dynastii był Guccio Gucci,
włoski działacz, który podobnie jak wiele innych twórców domów mody rozpoczął swoją działalność jako mały producent wyrobów ze skóry.
Nie był projektantem mody, zapewne nie sądził,
że został żałożycielem modowego imperium.


Pochodzi z Florencji, gdzie właśnie tam w 1921 roku rozpoczął działalność
a 17 lat później, w 1938 roku w Rzymie otworzył swój pierwszy butik  pod nazwą Guccio Gucci S.p.A potocznie nazywanym Gucci.
Po śmierci założyciela w 1953 roku władzę przejął jego syn, który rozszerzył działalność i otworzył sklepy marki np. w Londynie. 

Pierwszy sklep Gucci w Rzymie. 

*

Marka od roku 2015 należy do największego koncernu Kiering,
gdzie u boku największych marek jak Saint Laurent przeżywa najlepszy
okres po złej passie, która trwała około 2 lat. 
Dyrektorem kreatywnym obecnie jest Alessandro Michele. 
Włoski projektant mody, który jest odpowiedzialny za wszystkie kolekcje Gucci,
oraz globalny wizerunek marki.


*

Sklepy Gucci znajdują się na całym świecie, przynosząc bilionowe zyski. 
Największe sklepy marki znajdują się w Rzymie i w Londynie. 
W Polsce znajdziemy sklep Gucci w Warszawie, w Vitkac'u


*

Kobieta Gucci to pewna siebie, jednocześnie romantyczna,
o kolorowej i tzw 'elektrycznej' duszy,
stylowa, prezentująca swoją osobą klasę
Elegancki luz, ponadczasowa czerwień połączona ze złotem, lub czerwono-zielone paski, właśnie to charakteryzuję każdą fashionistkę Gucci.
Cztery lata temu kobieta Gucci była Polka, Anja Rubik.





*

Jak już wspomniałam wcześniej, założyciel marki nie sądził, że stworzy imperium modowe, swoją działalność rozpoczął na skutek pracy w Londyńskim hotelu,
gdzie obserwował drogie skórzane torby. Powrócił z Londynu do Toskanii,
i tam w wieku 40 lat wyprodukował pierwsze torby.
Na skutek wojny firma przechodziła ogromny kryzys
z powodu m.in braku skór, jednak zastąpił je inną tkaniną z logo GG z diamentami, pomysł się sprawdził. W wyniku tego stworzył pierwszą,
i najbardziej znaną torbę Gucciego Bamboo, nazwa wywodzi się od bambusowej rączki. Pomysł ojca kontynuował jego syn, który rozszerzył działalność otwierając sklepy w różnych krajach na świecie. 

*

Firma prężnie się rozwijała aż do lat 80, niestety potem zaczęła przynosić straty, marka stała się zbyt "powszechna", były dostępne torby, paski, zegarki, perfumy,
 a przede wszystkim ubrania. Dopiero, gdy w 1994 roku dyrektorem kreatywnym został Tom Ford, który rozwinął ponownie markę.


*

Ciekawostką, i największym skandalem, przez który marka stała  u progu bankructwa był fakt, że żona Maurizia, wnuka Gucciego, który był ówczesnym właścicielem marki wynajęła płatnego zabójce, który zabił jej męża. Jego żona nadal wykonuje wyrok, 
19 lat temu została skazana za zabójstwo na 29 lat więzienia. 


*

Gucci posiada również książki, w których jest opisania historia marki. 


*

Najbardziej znane rzeczy tej marki to:

1. Klapki Princetown. 
Wykonane ze skóry, z charakterystyczną dla Gucci ze starego złota klamrą,
w środku z futerkiem


2. Pasek Gucci czarno złoty  

3. Klasyczna czarna torebka z logo Gucci.
Wykonana ze skóry, na złotym pasku.


4.Buty sportowe ACE z paskiem WEB.
Białe sznurowane buty sportowe,
 z charakterystycznymi grnatowo-czerwonymi paskami.


*

Zapraszam na mojego pinteresta,  po więcej inspiracji z Gucci.
Prawie codziennie tworzę nowe tablice z inspiracjami.
Moja nazwa to Golawskarolina, link znajdziecie tutaj pinterest






*

Jedna z najbardziej podrabianych marek świata, większość z nas chce posiadać
 coś z logiem Gucci, koszulki, paski, buty, czy torebki.
 Świetna jakość, ale i też jest to "modne", dużo osób decyduje się na podróbki,
 co sama też widzę na ulicach, ale... Nigdy, nie zdecydowałam się na kupieniu czegoś, co się swoistą podróbką, czyli koszulek z logiem np. Gucciego, czy pasków.
Nie wspieram ludzi, którzy kradną pomysły marek,
a wy jakie macie zdanie na ten temat?
 Niedługo pojawi się post jak rozróżnić podróbki od oryginalnych rzeczy,
oraz na temat podróbek, czy produktów inspirowanych. :) 


Komentarze

  1. ja tak samo, zle bym sie czula noszac podroby tak wielkich marek, mam nadzieje ze kiedys bede mogla sobie pozwolic na zakup jakis ciuszkow od Gucciego

    nowy post! https://justemsi.blogspot.com/2017/09/vintage-autumn.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Marka ma bardzo ciekawą historię :)
    mój blog

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem zakochana w ich produktach, zwłaszcza w torebkach!
    VIA-MARTYNA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie bardzo podoba się ten pasek. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie ma chyba rzeczy od Gucciego, która by mi się nie podobała <3

    Mój blog - VESTYLISH

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnie kolekcje z naszywkami i haftami najbardziej mi się podobają! Na pewno kiedyś jakaś torebka tej marki trafi do mojej garderoby <3
    MÓJ KANAŁ NA YT-KLIK
    NOWY POST-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow, świetny post, spodobał mi się! :)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy post ;). Podobają mi się wszystkie rzeczy oprócz butów z futerkiem :P.
    https://modoemi.blogspot.com/
    Obserwuję ;).

    OdpowiedzUsuń
  9. Śwoetny post, Gucci ma fajne torebki, ale niestety droogie..bo za markę się płaci XD
    Pozdrawiam i zapraszam na:
    darkmysteriousbunny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. nie rozumiem tego parcia na marki ;) rzeczy są piękne same z siebie a nie dzięki logo ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Great post!
    I like your blog so much!
    Following you from now :)
    I will be very happy if you follow me back :)

    valerianest.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

summer2k17

Taco Hemingway
*
Od zawsze żałowałam, że nie urodziłam się w latach 90, kiedy każdy stawiał swoje pierwsze kroki z telefonem czy internetem. Moda była czymś w rodzaju wyrażania siebie, a każdy nie był sztucznym wytworem tego co dyskonty odzieżowe chcą sprzedać, kiedy każdy dotrzymywał słowa odnośnie spotkania, nie było telefonu, i nie można było zmienić umówionej godziny, i każdy musiał się wyrobić, kiedy to papierowa książka przeważała, a ebooki były czymś obcym, bo tego nie było. Kochałam modę lat 90, tak samo jak filmy, czy muzykę. Każdy z nas zna, lub kojarzy serial Beverly Hills 90210 czy Power Rangers, lub filmy takie jak Młode Wilki(największa miłość) czy Psy, niestety nasze pokolenie oglądało już tylko i wyłącznie powtórki, to teraz mam wrażenie, że właśnie tę przeszłość czuję teraz. Trochę przytłoczyła mnie nagonka na lata 90, i już nie inspiruję się nimi tak jak kiedyś, a wy jakie macie podejście do tego "trendu"? 















Dziękuję Marta Gruszczyńska - Fotografia
*
blouse…

seasonal fasion wiosna 2017

m
'Teraz nie pora myśleć o tym, czego Ci brak. Lepiej pomyśl, co możesz zrobić z tym, co masz'
Ernest Hemingway 
*
W momencie, gdy zmieniła się pora roku liczyłam na to, że pogoda też zagości w moim mieście na stałe. Często są dni kiedy mogę rzucić kurtkę do szafy, i o niej zapomnieć, jednak jest więcej dni, gdy muszę założyć ciepłą kurtkę, i bluzę, i nie mogę zapomnieć o parasolu wychodząc na dwór. Każdy z nas liczył na dobrą pogodę, jednak mam nadzieję, że maj, będzie pięknym miesiącem pod względem pogody jak i też innych rzeczy, i wydarzeń! w maju kończę 20 lat, i będzie to dla mnie przełomowy moment, i w pełni muszę się zgodzić ze stwierdzeniem moich znajomych i rodziny, którzy przy składaniu życzeń urodzinowych z okazji  osiemnastki mówili mi, że czas po 18 jeszcze szybciej mija, i niestety, zgadzam się z tym. Doskonale pamiętam dzień przed moimi 18stymi urodzinami, jak i sam ten dzień, i okres, gdy obchodziłam tę święto, i nie wierzę, że za ponad miesiąc będę obchodzić j…

Hello

muzyka

"Świat jest taki, jakim Ty go widzisz, więc spójrz na niego inaczej, a twoje życie się zmieni."











Troszkę się zmieniło, prawda? Zniknęły stare posty, wygląd jest inny, nawet nazwa uległa zmianie, bardziej identyfikuję się z "golawskarolina" niż z karolinaaag. Muszę przyznać, że początek roku był dla mnie przełomowym okresem, W pewnym momencie myślałam, że już na dobre skończyłam z blogowaniem, jednak to nie wychodzi z krwi, już kilkanaście tygodni temu pojawiła mi się myśl " a może jednak warto tu wrócić?", a więc jestem!









Dziękuję weheartite za zdjęcia!
facebookinstagram